27.1.2023

Audi activesphere koncept

  • Audi predstavlja crossover studiju s električnim i quattro pogonom
  • Coupé iz gornje klase vozila pretvara se u pick-up
  • Inovativni koncept rukovanja s naočalama za proširenu stvarnost

Sphere, četvrti model: s modelom Audi activesphere concept, ova marka s četiri prstena kompletira svoj kvartet konceptualnih vozila Sphere. Nakon modela Roadster Audi skysphere 2021, limuzine Audi grandsphere 2021 i koncepta Audi urbansphere u travnju 2022., sada svoju premijeru doživljava crossover coupé s četvero vrata i sa zapanjujuće svestranim dizajnom karoserije. Naime, ovaj iznimno elegantan automobil dužine 4,98 metara, ne utjelovljuje samo sportske performanse iz luksuzne klase. Njegov razmak od tla i kotači velikih dimenzija od 22 inča također ukazuju na talent za terensku vožnju. Stražnji dio u izgledu Sportbacka kod modela activesphere može se pritiskom na tipku pretvoriti u otvorenu površinu za utovar ("Activeback") - savršeno za prijevoz opreme za slobodno vrijeme kao što su električni bicikli ili oprema za vodene i zimske sportove.

 

 

Audi activesphere concept ujedinjuje suprotnosti u savršenu sintezu i dokazuje se kao svestran automobil koji premošćuje granice. Pogon i vozni postroj čine ga u jednakoj mjeri idealnim za vožnju po cesti i terensku vožnju. Njime se može aktivno upravljati pomoću kola upravljača i papučica, a po potrebi nudi i opciju automatiziranog i opuštenog doživljaja na cesti. Kao elegantan i dinamičan coupé odlikuje se svojim klasičnim proporcijama i linijama. I odjednom se u nekoliko sekundi pretvara u pick-up za transport vrhunske sportske opreme - na površini za utovar mogu se smjestiti čak dva električna bicikla. 

Ovo je konceptualno vozilo zamišljeno i dizajnirano u Audi Design studiju u Malibuu, nedaleko od legendarne autoceste Pacific Coast Highway, a za to je zaslužan direktor studija Gael Buzyn i njegov tim: "activesphere je jedinstven. Predstavlja novi oblik crossovera koji vješto kombinira eleganciju Audi Sportbacka, svestranost SUV-a i iskonske terenske vožnje." 

S električnim pogonom i tehnologijom brzog punjenja iz Audijeve PPE modularne platforme, Audi activesphere pridružuje se obitelji konceptualnih vozila Sphere. Bez lokalnih emisija, ali s dosegom većim od 600 km i - zahvaljujući tehnologiji od 800 V - najkraćim vremenima punjenja, on ujedinjuje održivost električnog pogona s dinamikom i prikladnošću za velike udaljenosti najsuvremenijeg automobila na električni pogon. 

 Oliver Hoffmann, član Uprave za tehnički razvoj: "Konceptualna vozila Sphere pokazuju našu viziju premium mobilnosti sutrašnjice. Promjenu paradigme doživljavamo prije svega u unutrašnjosti naših budućih Audi modela. Interijer postaje mjesto gdje se putnici mogu osjećati kao kod kuće i istovremeno povezati s vanjskim svijetom. Najvažnija tehnička inovacija u modelu Audi activesphere naša je adaptacija proširene stvarnosti za mobilnost. Tehnologija Audi dimensions stvara savršenu sintezu okoline i digitalne stvarnosti." 

Mogućnost automatizirane vožnje na pogodnom terenu pruža vozačima i putnicima novu razinu slobode. U modelu activesphere ova se mogućnost može aktivno koristiti i oblikovati korištenjem nove tehnologije prikaza i rukovanja. Audi dimensions, inovativni koncept rukovanja, spaja fizički i virtualni svijet ("mješovita stvarnost") prikazujući digitalne informacije u vidnom polju u realnom vremenu. Naočale vrhunske tehnologije omogućuju pregled stvarnog okruženja i rute, a istovremeno aktiviraju informacije i interaktivne elemente koji se realno pojavljuju u vidnom polju, a sve se može konfigurirati individualno za vozača i putnike. 

Na taj se način mogu učitati svi podaci relevantni za vozača, poput uvjeta vožnje i navigacije. A u interijeru, korisnik naočala u preglednom, jednostavnom dizajnu vidi polja za upravljanje i druge virtualne prikaze koji golom oku ostaju skriveni. Čak se i precizna interakcija s ovim stvarno postojećim, ali nevidljivim zonama osjetljivima na dodir može kontrolirati pomoću optike mješovite stvarnosti: naime, naočale prikazuju funkcije, a kod dodira rukom, one se izvršavaju aktivno i u realnom vremenu. 

Kao savršen i svestran automobil, Audi activesphere concept ispunjava visoke zahtjeve generacije kupaca Audija orijentirane ka budućnosti. To su ljudi kojima individualna mobilnost i održivost ne predstavljaju suprotnost. I koji od svog Audija očekuju najvišu razinu estetike i dinamike tipične za marku u kombinaciji s tehnologijom orijentiranom ka budućnosti. Audi activesphere concept za njih postaje fascinirajuća vizija premošćivanja granice između ovih dimenzija. 

 

 

Robusna elegancija - dizajn eksterijera 

Njegove dimenzije svrstavaju Audi activesphere concept u predstavnike višeg segmenta - s dužinom od 4,98 metara, širinom od 2,07 metara i visinom od 1,60 metara. Tipično za električne automobile, ima velik međuosovinski razmak od 2,97 metara i pruža putnicima maksimalan prostor za noge u unutrašnjosti. Prednji i stražnji prevjes je kratak i naglašava značajno kompaktniji dojam nego što to predstavljaju same brojke. Iz svih perspektiva, Audi activesphere concept djeluje monolitno, kao da je izliven iz jednog komada. 

Kotači velikih dimenzija od 22 inča i upečatljiva visina razmaka od tla, ravna kabina tipična za Audi i dinamičan krovni luk određuju izrazito sportske proporcije. Gume u formatu 285/55 svojom su veličinom prikladne za terensku vožnju, a svojim konturiranim profilom naglašavaju talent modela activesphere za offroad uporabu. 

Kotači sadrže pomične segmente: kod terenske vožnje se otvaraju radi optimalnog prozračivanja, a kod vožnje cestom se zatvaraju u svrhu optimalne aerodinamike. Zrcala s kamerama, jednako elegantnog kao i filigranskog izgleda na prednjim vratima s obje strane, također su dosljedno dizajnirana za minimalan otpor zraka. 

Odsutnost tvrdih rubova na karoseriji osigurava glatke prijelaze između konveksno i konkavno oblikovanih površina te meke sjene. Stražnja kućišta kotača imaju naglašeno horizontalan dizajn, posebice gledano s bočne i stražnje strane te svojim izgledom ističu dinamički potencijal ovog konceptualnog vozila. 

Značajan dio karoserije vozila čine staklene površine, no nipošto samo u gornjem području vozila. U prednjem dijelu modela activesphere, lice marke - singleframe, izvedeno je u obliku prozirnog stakla, koje putnicima omogućuje nesmetan pogled na cestu kroz široki, otvoreni prednji dio. 

I bočno, u donjim segmentima vrata, nalaze se staklene površine uvučene prema unutra, koje praktički eliminiraju razdvajanje prirode i unutrašnjosti kada je activesphere u offroad modusu. Širok, zaobljen stražnji poklopac također sadrži staklo velike površine kako bi se osigurala optimalna količina svjetlosti izvana. Čak je i krov transparentan, dopuštajući ulazak mnogo dnevnog svjetla u unutrašnjost. 

Izgled eksterijera ciljano naglašava sposobnost terenske vožnje, a voluminozna kućišta kotača stavljaju akcent na varijabilni, elektronički regulirani pogon na sve kotače quattro koji se ovdje podrazumijeva sam po sebi. Kod modela Audi activesphere varijabilna je i visina razmaka od tla. Ona se može povećati za 40 milimetara u odnosu na osnovni nivo od 208 milimetara, što je idealno za terensku vožnju, ili smanjiti za istu dimenziju radi vožnje cestom. Kod brze vožnje cestom od toga podjednako profitiraju težište i aerodinamika. Prednji kut nagiba modela Audi activesphere iznosi 18,9 stupnjeva, a stražnji 28,1 stupanj. 

Varijabilna visina razmaka od tla predstavlja poveznicu s Audi modelima koji su u C, a kasnije također u B segmentu, pronašli entuzijastičnu i vjernu zajednicu obožavatelja od 2000. godine - Audi allroad. I ovdje također od prve generacije kao značajno obilježje dizajna postoji vozni postroj s pneumatskim oprugama i varijabilnom visinom razmaka od tla te vizualno spušteno podvozje s elementima za zaštitu podvozja. Jednako značajno za sve allroad modele: Avant paket. 

S modelom activesphere, po prvi put neki automobil sa Sportback stražnjim dijelom preuzima elemente dizajna i tehničku opremu allroada. Audi stoga ovu novu varijantu karoserije naziva "active sportback" kako bi je razlikovao od allroada. Još jedna nova varijacija na temu allroada: Audi activesphere concept na prednjem i stražnjem dijelu te ispod vrata u bočnom području sadrži tamno lakirane površine visokog sjaja (ton boje: "Arctic Teal") i mat površine koje međusobno odvajaju podvozje i kabinu. 

Ovdje su integrirane metalne letvice s lagano pomaknutim i paralelno raspoređenim okomitim elementima. Oni se međusobno odvajaju kada se poveća visina razmaka od tla te tako dodatno vizualno naglašavaju offroad modus. 

Kao i kod srodnog modela Audi grandsphere concept, vrata se kod Audi activesphere otvaraju nasuprotno, pričvršćena su sprijeda i straga na A i C stupove, a B stup također ne postoji. Tako se putnicima već pri ulasku otvara cjelokupni volumen unutrašnjosti. 

Glavna svjetla, uska, poput fokusiranih očiju, pojavljuju se s desne i lijeve strane iznad singleframe rešetke. Jedinice svjetala pritom citiraju logo marke s četiri prstena: povećavaju i izoliraju sjecište dvaju prstenova kako bi oblikovali zjenicu. Ovo je novi, osebujan digitalni svjetlosni potpis koji je Audi po prvi put predstavio u modelu Audi grandsphere: Audi eye. Kod modela activesphere ovaj potpis sada varira - onroad i offroad modus vožnje imaju svaki svoju varijantu. Svjetla za dnevnu vožnju i stražnja svjetla koriste ultra finu mikro-LED tehnologiju za još veću preciznost i kontrast. 

 

 

Sportback i active back - varijabilna arhitektura stražnjeg dijela 

Audi activesphere concept dokazuje da premošćuje granice, a to također znači da je i kao umjetnik sposoban za metamorfozu. Naime, posebice njegov stražnji dio posebno doprinosi aktivnom životnom stilu njegovih kupaca i omogućuje prijevoz sportske opreme čak velikog formata - i to nipošto nauštrb svoje elegancije i sportske Sportback siluete. 

Transparentno stražnje staklo po potrebi se pomiče gotovo preko ravnine krova modela Audi activesphere. Istovremeno se donji, okomiti segment stražnjeg dijela preklapa vodoravno. Time se otvara respektabilna površina za utovar - active back - na kojoj su već ugrađeni držači, primjerice, za kotače električnih bicikala. Bočne površine stražnjeg dijela - C-stupovi - pritom ostaju u istom položaju i održavaju dinamičnu siluetu modela activesphere. Pregrada iza stražnjih sjedala štiti kabinu od vjetra i vremenskih prilika. 

U svrhu transporta skija integriran je držač u sredini krovne konstrukcije - u ravnini i praktično nevidljiv upušten u krovnom luku. Po potrebi, ovaj se držač izvlači i može se koristiti za pričvršćivanje i siguran transport sportske opreme. 

Polazište je u unutarnjem, ne u vanjskom - čovjek u središtu 

"Sphere" šalje poruku: zajednička komponenta naziva konceptualnih vozila Audi skysphere, grandsphere, urbansphere, a sada i activesphere odnosi se na interijer. Na samom vrhu specifikacija ove nove generacije automobila više nisu kilovati i km/h ili poprečno ubrzanje. Polazište je unutrašnjost, sfera života i doživljaj putnika u vožnji. 

Njihove potrebe i želje oblikuju prostor, arhitekturu i funkcije. Ovom promjenom mijenja se i sam dizajnerski proces. Na početku svih diskusija fokus je stavljen na unutrašnjost i njegovo oblikovanje. Tek nakon toga se dizajniraju paketi, proporcije i linije eksterijera. 

Funkcionalan i jednostavnih linija - interijer 

Dojam izuzetne jasnoće i urednosti - ovo doživljava putnik koji kroz širom otvorena vrata ulazi u unutrašnjost modela Audi activesphere. 

Okomite i vodoravne površine dominiraju arhitekturom prostora, baš kao i pravi kutovi. Horizontalno gledano, zone interijera razlikuju se kontrastnim bojama. U sredini: Površine sjedala i obloge vrata te prednje područje u toploj lava crvenoj boji pri pogledu kroz bočna stakla u ciljanom su kontrastu s tamnim eksterijerom. Iznad i ispod ove središnje zone također dominiraju tamne boje - crna, antracit i tamno siva. 

Četiri pojedinačna sjedala raspoređena su poput konzola u visokoj, kontinuiranoj središnjoj konzoli. Gornji kraj unutarnjeg bočnog dijela sjedala vodoravno je oblikovan kao naslon za ruke i naliježe na središnju konzolu. Dizajneri su površinu sjedala, leđni dio i dio za ramena oblikovali kao tri odvojene cjeline koje već i vizualno obećavaju dobru bočnu potporu. Istovremeno izgledaju kao da lebde i održavaju ravnotežu između automobilske funkcionalnosti i elegancije lounge ležaljke. 

Kad Audi activesphere concept vozite u automatiziranom modusu, instrumentna ploča, kolo upravljača i papučice uvlače se i postaju nezamjetni. Osobito u prvom redu sjedala otvara se širok prostor ispred vozača koji se proteže do prednjeg kraja modela activesphere - pa i dalje. Jasna preglednost: potpuno ostakljeni singleframe kroz koji putnici imaju nesmetan pogled na cestu ispred vozila. 

Instrumentna ploča sa svojim drvenim lamelama funkcionira kao predimenzionirani soundbar i kao inteligentni sustav prozračivanja koji se proteže cijelom širinom (u izvučenom i uvučenom položaju). 

Želi li vozač sam preuzeti upravljanje, tada se instrumentna ploča ispod vjetrobranskog stakla zajedno s kolom upravljača zakreće prema natrag - ovaj ergonomski idealan položaj može se individualno namjestiti za svakog vozača. Elementi MMI touchless sustava za rukovanje u vratima uvijek su u vidokrugu i raspoloživi za korištenje, na primjer za regulaciju postavki prozora i sjedala. 

Arhitektura i osjećaj prostora u modelu Audi activesphere određeni su visokom, kontinuiranom središnjom konzolom. Ona, naravno, u električnom automobilu više nije potrebna za prihvat kardanske osovine, ali nudi prostor za odlaganje i spremnik - hlađeni ili grijani. 

Gornji poklopac je proziran i ne otkriva samo da se ovdje nalazi boca i čaše, već i vizualno integrira voluminoznu konzolu u interijer. Jedna se konzola nalazi također u krovu, neposredno iznad središnje konzole i identičnih je dimenzija, a u njoj je pohranjeno četiri komada AR naočala Mixed-Reality sustava nadohvat ruke svim putnicima. 

 

 

Audi dimensions - između svjetova 

Premošćivanje granica predstavlja snagu modela Audi activesphere concept - to također vrijedi za sučelje između automobila, korisnika i okoliša. Naime, po prvi put novi sustav spaja fizičku stvarnost i digitalnu sferu kako bi oblikovao novi svijet: a naziv ove tehnologije je Audi dimensions. 

Glavnu značajku novog sustava predstavljaju inovativne naočale za mješovitu stvarnost - individualno su raspoložive za svakog vozača/putnika na njegovom mjestu u automobilu. 

Opsežan digitalni ekosustav također je dostupan korisnicima tijekom njihovog boravka u vozilu Audi activesphere. 

U ranim danima, VR naočale bile su ograničene na prikaz umjetne, "virtualne" stvarnosti bez uključivanja stvarnog svijeta. Međutim, kasnije je tehnologija evoluirala u "proširenu stvarnost", u kojoj je stvarni svijet prekriven virtualnim sadržajima. Mješovita stvarnost - a to je sljedeći korak - sada je u mogućnosti prikazati virtualni sadržaj u tri dimenzije s prostornim odnosom prema stvarnom svijetu. Nema sumnje: Mješovita stvarnost će u budućnosti podići mogućnosti AR head-up zaslona na novi nivo u pogledu fleksibilnosti, preciznosti i sadržaja koji se može prikazati. 

Mješovita stvarnost konkretno znači: u modelu Audi activesphere concept, po prvi put se koristi napredna generacija ove tehnologije koja nadograđuje proširenu stvarnost kroz dimenziju interakcije. Uz do sada nepostignutu razinu optičke preciznosti, najvišu rezoluciju i izvrstan kontrast, sustav može korisniku naočala dovesti polja za rukovanje i prikaze u njegovo vidno polje iza kola upravljača koje on golim okom ne bi vidio. 

Korisnik vidi virtualne detalje koji u početku služe isključivo kao informacija. Ako se korisnik pogledom fokusira na te elemente i time sustavu signalizira svoj interes, pojavljuju se detaljniji sadržaji - kao kod manualnog klika koji otvara podizbornik. Ukratko: aktivno stanje interaktivnog elementa postiže se čim se korisnik usredotoči i stupi u interakciju putem gesta. 

Ruka zatim intuitivno prati pogled i upravlja funkcijama vozila - a "korisničko sučelje" - virtualni prikaz u naočalama - reagira na promjene u realnom vremenu poput konvencionalnog instrumenta za upravljanje. Posebno jednostavan za korištenje: Virtualni element za upravljanje pomiče se prema korisniku tako da on može komforno komunicirati s korisničkim sučeljem bez obzira na položaj sjedenja. 

Za razliku od analognog, fizičkog elementa za upravljanje - tipkovnice, regulatora - korisnik se ne mora saginjati ili ispružiti ruku. 

Još jedna prednost: Pregledan i prostran dizajn interijera modela Audi activesphere više ne mora biti podređen funkciji tipkovnica i brojčanika, kao što je uvijek bio slučaj u klasičnim automobilskim cockpitima. 

Korisnik vidi neki element tek kad mu je potreban i može njime upravljati jednako intuitivno kao u analognom svijetu. Važno: Vozilo predstavlja odmak od tradicionalnog koncepta upravljanja sa zaslonima i fizičkim elementima za upravljanje. Umjesto toga, elementi za upravljanje se pojavljuju lebdeći ispred funkcijskih elemenata kojima pripadaju. Samo dva primjera: regulator za klima-uređaj pojavljuje se ispred mlaznice za prozračivanje, a interaktivni panel za zabavu i zvuk iznad zvučnika. 

Međutim, ovo nipošto nije kraj mogućnosti ove tehnologije. Tako se, primjerice, u offroad modusu može projicirati 3D topografska grafika visoke rezolucije na stvarni krajolik i mogu se  prikazati upute za navigaciju i informacije o području odredišta. Ovdje se mogu koristiti i podaci o sigurnosti prometa - upozorenja na prometne zastoje ili skliske ceste. 

Ovisno o njihovim potrebama i zadatku, putnici i vozači dobivaju vrlo individualne sadržaje u svojim naočalama mješovite stvarnosti. Naime, dok se vozač - aktivno za kolom upravljača i s informacijama o brzini i navođenju po ruti - koncentrira na upravljanje, njegovi suvozači već mogu istraživati, pa čak i pripremati, aktivnosti na odredištu. A istovremeno svatko pomoću klima-uređaja može upravljati regulacijom temperature i dovodom zraka za svoje područje sjedenja i pregledavati izbor glazbenih naslova zvučnog sustava s mogućnošću individualnog korištenja. 

Budući da su naočale dizajnirane precizno za geometriju unutrašnjosti modela activesphere, one korisniku mogu precizno projicirati i fiktivne kartice na središnju konzolu, koje vizualiziraju pristup web sadržajima. Pomoću senzora naočala za mješovitu stvarnost koji mjere unutrašnjost s milimetarskom preciznošću, virtualni sadržaji mogu se prikazati prema osobnim interesima i koristiti za individualnu interakciju. 

 

 

Neograničena mogućnost korištenja 

Umrežavanje korisnika naočala i automobila, uključujući ekosustav puno je mogućnosti, čak i izvan unutrašnjosti modela activesphere. Danas se, primjerice, navigacijske rute ili održavanje vozila mogu pripremiti pomoću prijenosnog računala ili tableta iz dnevnog boravka, a u budućnosti će to biti moguće pomoću tehnologije mješovite stvarnosti i naočala kao jedinog potrebnog hardvera. 

Putnik u automobilu activesphere može svoje naočale iz automobila ponijeti sa sobom na skijašku stazu kako bi mu se pokazala navigacija na biciklističkoj stazi ili idealna staza na spustu. 

Informacije o samom automobilu, dosegu baterije i najbližim stanicama za punjenje također se mogu pozvati unutar i izvan vozila. A po potrebi, upozorenja poput preniskog tlaka u gumama mogu se koristiti unaprijed, baš kao i vremenska prognoza kao kriterij za odabir rute. 

PPE - pogonska tehnologija stvorena po mjeri 

Zbog svojih dimenzija i razine performansi, Audi activesphere concept idealan je za korištenje trenutno najinovativnijeg električnog pogonskog sustava iz Audija - Premium Platform Electric, skraćeno PPE. 

Poput srodnih konceptualnih vozila Audi grandsphere i Audi urbansphere, activesphere concept može se osloniti na ovaj modularni sustav za serijsku proizvodnju. Razvija se pod okriljem Audija zajedno s društvom Porsche AG, a 2023. godine bit će postepeno predstavljena Audi serijska vozila temeljena na PPE platformi. PPE platforma dizajnirana je isključivo za baterijsko-električni pogon i stoga može u potpunosti iskoristiti sve prednosti ove tehnologije - kako u korist voznih svojstava i ekonomičnosti tako i u korist paketa. 

Kao rezultat toga, ponuda električnih automobila u portfelju marke može se naročito učinkovito proširiti putem B i C segmenata velikog volumena. Uz efekte skaliranja, tehnologija više klase i raznolike varijante modela također se mogu uklopiti u širok raspon modelskog programa koji je bez premca u premium konkurenciji. 

PPE je prvotno dizajniran kako bi omogućio dosad neviđenu ponudu automobila velikog proizvodnog volumena: Asortiman uključuje SUV i CUV vozila s visokom podnicom, kao i automobile s ravnom siluetom koji se ubrajaju u glavni segment Audijeve ponude - kao što su Audi A6 serije čije su vanjske dimenzije i međuosovinski razmak gotovo identični modelu Audi activesphere concept. 

Središnju komponentu buduće PPE flote predstavlja baterijski modul između osovina, koji osigurava oko 100 kWh energije u modelu Audi activesphere concept. Korištenje cjelokupne širine vozila između osovina omogućuje relativno ravan layout baterije. 

Po jedan električni motor na prednjoj i stražnjoj osovini modela Audi activesphere concept s pogonom na sve kotače mobilizira ukupnu snagu od 325 kW i okretni moment od 720 njutnmetara. Prednji i stražnji kotači povezani su putem osovine s pet spona. Kod ovog konceptualnog vozila do izražaja dolazi Audi adaptive air suspension, pneumatske opruge s adaptivnim amortizerima. 

 

 

Brzo punjenje s 800 V 

Srce pogonske tehnologije svih budućih PPE modela bit će tehnologija punjenja od 800 V. Kao i kod modela Audi e-tron GT quattro*, ona omogućuje punjenje baterije u najkraćem mogućem vremenu sa snagom do 270 kW na brzim punionicama. S PPE-om, ova revolucionarna tehnologija po prvi će se put koristiti u segmentima srednje I više klase vozila. 

PPE tehnologija omogućuje vremena punjenja koja su slična klasičnom zaustavljanju radi punjenja goriva u automobilima s motorom na unutarnje izgaranje. Dovoljno je samo 10 minuta za punjenje pogonske energije za udaljenost veću od 300 kilometara. 

A za manje od 25 minuta razina napunjenosti baterije od 100 kWh može se povećati s 5 na 80 posto. S dosegom od preko 600 kilometara, Audi activesphere beskompromisno je prikladan za duga putovanja u slučaju potrebe. 

 

 

Vrijednosti potrošnje i emisije** navedenih modela (podaci vrijede za njemačko tržište):

Audi e-tron GT quattro 

Potrošnja struje kombinirano u kWh/100 km: - (NEFZ); 21,6-19,9 (WLTP); CO₂-emisije kombinirano u g/km: 0 

Za vozila vrijede samo vrijednosti potrošnje i emisija prema WLTP-u, a ne prema NEDC-u. Podaci o potrošnji goriva, potrošnji struje i emisijama CO₂ u rasponima ovisno o odabranoj opremi vozila. 

**Navedene vrijednosti potrošnje i emisija utvrđene su prema zakonom propisanim mjernim postupcima. 1. siječnja 2022. godine WLTP ispitni ciklus u potpunosti je zamijenio NEDC ispitni ciklus, tako da nakon tog datuma NEDC vrijednosti nisu dostupne za nova homologirana vozila. 

Podaci se ne odnose na pojedinačno vozilo i nisu sastavni dio ponude, već služe samo za usporedbu različitih tipova vozila. Dodatna oprema i pribor (dogradni dijelovi, dimenzije guma, itd.) mogu promijeniti relevantne parametre vozila, kao što su npr. masa, otpor kotrljanja i aerodinamika te uz vremenske i prometne uvjete, kao i individualno ponašanje u vožnji, utjecati na potrošnju goriva, potrošnju struje, emisiju CO₂ i kilometražu vozila. 

Zbog realističnijih uvjeta ispitivanja, vrijednosti potrošnje goriva i emisije CO₂ izmjerene prema WLTP-u u mnogim su slučajevima veće od onih izmjerenih prema NEDC-u. Uslijed toga, može doći do odgovarajućih promjena u oporezivanju vozila od 1. rujna 2018. Dodatne informacije o razlikama između WLTP-a i NEDC-a mogu se pronaći na https://www.audi.hr/aktualno/wltp 

Prikazani model je konceptni automobil koji nije dostupan kao proizvodni model. Prikazane naočale za proširenu stvarnost nisu dostupne za kupnju. Prikazane funkcije automatizirane vožnje, kao i naočale za proširenu stvarnost, tehnologije su koje su trenutno u razvoju, nisu dostupne za serijska vozila i rade samo unutar ograničenja sustava. Sve moguće upotrebe prikazanih tehničkih sustava i funkcija predstavljaju samo mogući koncept i ovise o odgovarajućim zakonskim propisima u zemlji.