Rast i internacionalizacija

OD 1971. do 2010.

Naša je tvrtka početkom 1970-ih dobila novu organizacijsku strukturu, nakon čega su uslijedila četiri desetljeća rasta. Članovi obitelji Porsche i Piëch u Salzburgu i Stuttgartu od 1971. preuzeli su nadzorne uloge te upravljanje operativnim poslovanjem prepustili imenovanom menadžerskom timu. Godine 1974. osnovan je Porsche Holding kao nova krovna organizacija za poslovne aktivnosti kojima se upravljalo iz Salzburga. Time je postavljen važan strukturni smjer i iskorištena jedinstvena povijesna prilika za široku internacionalizaciju koja se otvorila početkom 1990-ih nakon pada željezne zavjese.

1971.

Ujedinjenje tvrtke pod jednim krovom

Louise Piëch i Ferry Porsche utrli su put novoj korporativnoj strukturi 1971. godine. Najavili su povlačenje svih članova obitelji s operativnih funkcija – i u Salzburgu i u Stuttgartu – i njihov prijelaz u nadzorne odbore obiju tvrtki. Nakon primopredaje neovisnom upravljačkom timu uslijedilo je djelomično restrukturiranje tvrtke i kasnije preuzimanje distribucije za marku Audi.

1974.

Rođenje Porsche Holdinga

Tvrtka je nastavila rasti. Porsche Holding Salzburg osnovan je 1974. godine kao nova krovna organizacija Porsche grupe u Austriji. Porsche Austria postavljen je kao uvoznik Volkswagena, što je znatno poboljšalo konkurentnost Volkswagenove prodajne organizacije u Austriji zahvaljujući daljnjem razvoju tamošnje distribucijske mreže. Istodobno, bilo je moguće ojačati poziciju marke Volkswagen unatoč ogromnom povećanju konkurencije tvrtki na Dalekom istoku.

1977.

Nastao je Porsche Inter Auto

Nova organizacija Porsche Inter Auto objedinila je različite autokuće Porsche Holdinga od 1977. godine.

1978.

Brzina i agilnost

1970-e donijele su ekstremne fluktuacije na austrijskom tržištu. Znatno povećanje PDV-a 1978. godine, koje se primjenjivalo i na vozila, imalo je posebno snažan učinak. Prodaja je brzo porasla prije krajnjeg datuma, da bi naglo pala nakon što je povećanje stupilo na snagu. Naša je tvrtka iskoristila ovu turbulenciju kako bi se pripremila za budućnost. Spremnost na inovacije pokazali smo i kroz prva ulaganja u druge sektore izvan naše osnovne djelatnosti.

1980. – 1984.

Novi oslonci

Kao dobavljač dijelova za Porsche 356 i Porsche 911, Porsche Holding Salzburg razvio je drugi oslonac u malim razmjerima. Tvrtka je započela u ovom sektoru ulaganjem u nekoliko austrijskih industrijskih poduzeća (Fichtel & Sachs, Alu Druck-Guss) i naknadnom akvizicijom njemačke Zipperle grupe (1988.). Akvizicija Taylorix AG stvorila je treći oslonac kroz širenje u IT sektor. Ubrzo nakon toga došlo je do svjetskog restrukturiranja u oba sektora, što je dovelo do postupnog povlačenja Porsche Holdinga iz oba.

Širenje uslužnog sektora i distribucije dijelova

1980-e su bile posvećene razvoju Porsche Versicherungs AG i Porsche Bank AG, uglavnom specijaliziranih za sektor automobilskih usluga. Do danas je Porsche banka nastavila zadržati svoju poziciju tržišnog lidera na domaćem tržištu leasinga vozila. Otvaranje novog centra za distribuciju dijelova također je stvorilo novu dimenziju u logističkoj distribuciji, koja je godinama kasnije postala važna konkurentska prednost kada su se otvorila tržišta istočne i jugoistočne Europe.

1984.

Pozdrav SEAT

Rast španjolske marke: 1984. godine preuzeli smo prodaju i distribuciju marke SEAT u Austriji i instalirali potpuno novu distribucijsku mrežu. Tržišni udio raste u skladu s lansiranjem nove generacije SEAT modela.

1989.

ARAC, austrijska tvrtka za iznajmljivanje automobila

Nova mobilnost: usluga najma automobila Grupe, koju je tvrtka posjedovala i vodila od 1960-ih, prebačena je na ARAC GmbH 1989. godine. Danas je jedna od tvrtki za iznajmljivanje automobila s najbogatijom tradicijom u Austriji. Od 2003. tvrtka je također austrijski nositelj licence EUROPCAR-a, najveće europske organizacije za iznajmljivanje automobila.

1990-te

Škoda i Weltauto upotpunjuju ponudu

Početkom 1990-ih Intercar Austria GmbH započeo je kao Škodin generalni uvoznik za Austriju i razvio pametan prodajni i marketinški koncept za tradicionalnu češku marku. Tako je Škoda brzo postala pravi insajderski izbor u Austriji, a kasnije – kako se program modela nastavio kvalitativno razvijati – pravi prodajni hit. Porsche Holding Salzburg u Austriji također se usredotočio na dosljedno širenje svog udjela na tržištu rabljenih automobila pod markom Weltauto.

1990.

Internacionalizacija kao životna prilika

Političke promjene u istočnoj Europi donijele su Porscheu "životnu priliku" koju smo iskoristili vizijom, dosljednošću, pionirskim duhom i poduzetništvom. Godine 1990. tvrtka Volkswagen AG naručila je od naše tvrtke uspostavu distribucijske mreže za marke koncerna u Mađarskoj. Novoosnovani Porsche Hungaria pridonio je Porscheovoj reputaciji u regiji svojim brzim uspjehom na tamošnjem tržištu. Osim toga, Porsche je uspostavio više maloprodajnih operacija i postao ovlašten kao zastupnik Volkswagena i Audija u Bratislavi i Pragu.

1993.

Ugovori s uvoznicima za Sloveniju i Slovačku

Velike promjene u nekoliko istočnoeuropskih zemalja također su utjecale na aktivnosti Porsche Holding Salzburg. Raspad Jugoslavije i rat koji je uslijedio onemogućuju bivšoj tvorničkoj tvrtki u Sarajevu da opskrbljuje Sloveniju vozilima Volkswagen i Audi. Naposljetku, 1993., Volkswagen AG dodijelio je Porscheu ugovor za uvoznika u Sloveniji, nakon razmatranja svih podnositelja zahtjeva. Ugovor s uvoznikom za Slovačku uslijedio je 1994. nakon što je odvajanje od Češke prekinulo prethodne opskrbne linije.

1996.

Lansiranje Porsche Informatika

Porsche Informatik osnovan je iz Externe 1996. godine, razvijajući se iz IT poslovnog segmenta koji se razvijao od kasnih 1960-ih. Njihov raspon IT usluga već je bio u potpunosti prilagođen potrebama automobilske industrije. Visoko specijalizirani pružatelj usluga brzo se proslavio izvrsnim IT rješenjima za maloprodajni sektor automobila.

1997.

Daljnje širenje u srednjoj i istočnoj Europi

Porsche Holding Salzburg nastavio je svoj pionirski rad na uspostavljanju distribucijskih mreža za marke Volkswagen koncerna u zemljama bivšeg istočnog bloka. Porscheovo ulaganje u dugoročni razvoj ovih novih tržišta proširilo se na Rumunjsku 1997. i na Hrvatsku 1999. (zajedničko ulaganje).

1999.

Predanost maloprodaji u Francuskoj

Već početkom 70-ih – na početku svoje internacionalizacije – Porsche Holding usredotočio se na Porsche i razne druge  marke iz cijelog svijeta kao uvoznika u Francusku. Ova pozicija na jednom od najvažnijih automobilskih tržišta postajala je sve teža, jer su gotovo svi igrači počeli osnivati vlastite podružnice. Stoga je naša tvrtka tražila nove razvojne prilike u francuskom maloprodajnom sektoru, a 1999. godine zainteresirala se za PGA, jednu od najvažnijih maloprodajnih grupacija automobila u Francuskoj.  Tako smo se mogli repozicionirati na francuskom tržištu. PGA je proširio svoje aktivnosti prema Nizozemskoj i Poljskoj.

2000.

Izravna trgovina ekskluzivnim markama Bentley i Lamborghini

Porsche Holding Salzburg ušao je u vrlo ekskluzivan tržišni sektor kako je ušao u novo tisućljeće: započeli smo prodaju i distribuciju za britansku marku Volkswagen grupe Bentley 2000. godine s ekskluzivnim automobilima, kao i za talijansku podružnicu sportskih automobila Lamborghini 2001. godine.

U novom tisućljeću pokrenuli smo i aktivnosti trgovanja automobilima u Srbiji i Crnoj Gori, Bugarskoj (obje 2004.), Albaniji i Sjevernoj Makedoniji (obje 2005.) i Ukrajini (2008.).

Vlastiti novi autosaloni Porsche Inter Auta

Brzi uspjeh Porsche Holding Salzburg u srednjoj i jugoistočnoj Europi ubrzan je osnivanjem vlastitih autosalona Porsche Inter Auta u isto vrijeme u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj. Oni zadovoljavaju najnovije standarde marki Volkswagen koncerna i poslužili su kao uzori ostatku mreže zastupnika. Porsche Inter Auto, koji posluje isključivo za marke Volkswagen koncerna, posluje ne samo u Austriji i na novim tržištima, već i u Njemačkoj, Italiji i Poljskoj.

2006.

Bugattijev prodajni partner

Naša podružnica Exclusive Cars Vertriebs GmbH postala je ovlašteni prodajni partner marke Bugatti u Austriji i zemljama jugoistočne Europe u travnju 2006. godine.

Porsche Bank – faktor uspjeha

Porsche Bank je 2006. godine proslavila 40 godina poslovanja. Širenje financijskih usluga Porsche banke u Mađarsku, Slovačku, Sloveniju, Hrvatsku, Rumunjsku, Bugarsku, Srbiju, Crnu Goru, Ukrajinu i Kolumbiju presudno doprinosi tržišnom uspjehu u tim zemljama. Veliki dio vozila financira Porsche Bank, koja također pruža financijske usluge samoj prodajnoj organizaciji.

U budućnost kao grupa

Louise Piëch & Ferry Porsche 

Ferdinand Porsche