Ferdinand Porsche
OD 1875. do 1945.
Od limara do genijalnog konstruktora. Ferdinand Porsche obilježio je automobilsku industriju kao rijetko tko drugi. Izumio je motor u glavčini kotača te je za različite tvrtke razvijao automobile, kamione, zrakoplovne motore te sportske i trkaće automobile. Njegovo remek-djelo je Volkswagen, koji je godinama kasnije postao temelj poduzetničkog uspjeha njegove djece.
1875.
Ferdinand Porsche rođen je u Češkoj
Korijeni današnjeg Porsche Holdinga Salzburg nalaze se u Češkoj. Ferdinand Porsche rođen je u Maffersdorfu, 3. rujna 1875. kao treće dijete Antona i Anne Porsche. Kad je 1886. godine izumljen automobil, Ferdinand Porsche imao je jedanaest godina. Posebno se zanimao za električnu energiju. S 13 godina instalirao je električno zvona, a sa 16 godina opremio roditeljsku kuću električnom rasvjetom.
1893.
Početak u elektroenergetskim pogonima u Beču
Nakon limarskog naukovanja, tehnički zainteresiran i nadaren Ferdinand Porsche, 1893. godine započinje svoju profesionalnu karijeru u poduzeću Bela Egger & Co u Beču.
1900.
Izumljen električni motor s glavčinom kotača i pogon na sve kotače
Neposredno prije prijelaza stoljeća, Ferdinand Porsche otišao je raditi za Jacoba Lohnera, opskrbljivača austrijskog kraljevskog dvora. Zadivio je automobilski svijet na Svjetskoj izložbi u Parizu 1900. godine razvojem električnog motora s glavčinom kotača. Predstavio je prvi automobil s pogonom na sva četiri kotača na svijetu. Ovaj princip konstrukcije primijenjen je 70 godina kasnije u dizajnu NASA-inom mjesečevom vozilu. Prvi hibridni automobil na svijetu – hibridni automobil Lohner-Porsche Mixte iz 1901. s benzinskim i električnim pogonom – također je dizajnirao Ferdinand Porsche.
1904.
Rođena je Louise Porsche
Ferdinand Porsche oženio se Aloisijom 1903. godine, a prvi put je postao otac godinu dana kasnije kada mu se 1904. rodila kći Louise.
1906.
Prijelaz u Austro Daimler
1906. godine Ferdinand Porsche oprošta se od Lohnera i prelazi u veliko austrijsko industrijsko poduzeće Austro Daimler u Wiener Neustadtu.
1909.
Rođen je Ferry Porsche
Tri godine nakon kćeri Louise, rođeno je drugo dijete Ferdinanda Porschea: sin Ferry.
1910.
Pobjeda na utrci Prinz Heinrich i počasni doktor
Ferdinand Porsche radio je za Austro Daimler ukupno 17 godina, uključujući mnogo godina kao generalni direktor. Razvija snažne, a po prvi put i aerodinamički oblikovane limuzine te s njima, 1910. godine, osobno za volanom osvaja slavnu Prinz Heinrich reli utrku. Ferdinand Porsche također konstruira kamione i vojni „Landwehrzug“ za carsku vojsku, koji može voziti i cestom i tračnicama. Genijalni konstruktor razvija i zrakoplovne motore, za što je imenovan počasnim doktorom Tehničkog sveučilišta u Beču.
1922.
Pobjeda na Targa Florio
Nakon Prvog svjetskog rata Ferdinand Porsche konstruira prvi dvosjedni sportski automobil Sascha. Već pri svom prvom nastupu pobjeđuje u svojoj klasi na slavnoj utrci Targa Florio na Siciliji, pritom se uspješno suprotstavivši i konkurentima s većim obujmom motora.
1923.
Prelazak u Daimler u Stuttgartu
Ferdinand Porsche 1923. godine prelazi u Daimler u Stuttgartu kao tehnički direktor. Tamo je odgovoran za razvoj slavnih modela S, SS i SSK (Sport, Super Sport i Super Sport Kurz), a nastavlja konstruirati i kamione te zrakoplovne motore.
1931.
Nakon kratkog zadržavanja u domovini – korak u samostalnost
Nakon isteka ugovora s Daimlerom, Ferdinand Porsche vratio se kući u Austriju i radio kao generalni direktor u Steyru. Godine 1931. započeo je vlastiti posao u Stuttgartu. Njegov konstrukcijski ured Porsche preuzima razvojne poslove za brojne tehničke uređaje poput vjetroturbina i turbina, kao i za motore te nove koncepte vozila za Wanderer i Zündapp.
1933.
16-cilindrični trkaći automobil za Auto-Union
Za Auto-Union, koji je nedugo prije toga nastao spajanjem tvrtki Audi, Horch, Wanderer i DKW, Ferdinand Porsche 1933. godine konstruira legendarni trkaći automobil Typ C sa 16-cilindričnim središnje smještenim motorom. Ovaj automobil unaprijed najavljuje konstruktivna načela današnje Formule 1 i jedan je od najuspješnijih trkaćih automobila svoga vremena.
1934.
Rođen je Volkswagen
Najpoznatiji nacrt Ferdinanda Porschea ipak je Volkswagen. Dana 22. lipnja 1934. dobiva od RDA nalog za razvoj vozila koje će godinama kasnije, kao VW Buba, postati jedan od najprodavanijih modela na svijetu i ključno obilježiti poslovni uspjeh Porschea. Izrada prvih prototipova od strane Porscheovog tehničkog tima odvija se još u garaži Porscheove vile u Stuttgartu. Voditelj ispitivanja postaje njegov sin Ferry, ali velika probna testiranja započinju tek 1936. pod nadzorom RDA.
1938.
Od Volkswagena do "KdF - vozila" i ratne ekonomije
Nakon što je Ferdinanda Porschea 1937. godine Njemačka državna vlada imenovala direktorom za tehniku i planiranje u Društvu za pripremu Volkswagena, 26. svibnja 1938. slijedi polaganje kamena temeljca za tvornicu Volkswagen. A od Volkswagena nastaje “KdF-vozilo”. S izbijanjem Drugog svjetskog rata prelazi se na ratnu ekonomiju: umjesto Volkswagena za svakoga, u Wolfsburgu se proizvode vojna vozila poput amfibijskih i terenskih vozila. Na crtaćim stolovima Porsche Konstruktionen GesmbH u Stuttgartu nastaju tenkovi umjesto trkaćih automobila.